Historie MŠ
Mateřská škola je v klidné části starého města Příbram, v blízkosti Svaté Hory s rozlehlým sadem a přilehlým lesem. Máme blízko do centra města a zároveň i do přírody. Mateřská škola se poprvé otevřela dětem v roce 1977. Škola je dobře dostupná dětem, rodičům i přátelům školy. Hlavní vchod do budovy mateřské školy je dostatečně vzdálen od silnice. Splňuje tak bezpečnostní podmínky pro bezpečné příchody a odchody dětí. Budova a prostory mateřské školy vyhovují příslušným předpisům, bezpečnostním i hygienickým normám. Třídy využíváme jako hernu, jídelnu a ložnici. Prostory ve všech třídách jsou členěny na různé herní koutky, které jsou vyhovující pro všechny věkové skupiny i pro individuální hry dětí.
Areál školy se skládá ze tří budov, součástí areálu je školní zahrada. Budova mateřské školy je čtyřtřídní s celodenním provozem, třídy jsou heterogenní, materiálně a technicky vybavené, s přilehlými sklady, metodickými kabinety, čistícími místnostmi. Každá třída má svoji přípravnu na výdej stravy. Hygienická zařízení pro děti a personál byly zrekonstruovány a nacházejí se hned vedle tříd. V budově mateřské školy máme též malou keramickou dílnu vybavenou keramickou pecí.
Ve druhé samostatné budově – hospodářský pavilon, sídlí ředitelství školy, školní kuchyně, která je součástí mateřské školy, dále sklady, zázemí pro personál školní kuchyně, prádelna, archiv, sborovna a kancelář vedoucí školní jídelny – hospodářky. Naše mateřská škola poskytuje služby školního a závodního stravování pro sousední Mateřskou školu V Zahradě. Služby jsou ošetřeny smluvním vztahem. Školní kuchyně zajišťuje stravu i pro děti se zvláštním stravovacím režimem.
Třetí budovou je nově zrekonstruovaný zděný, vytápěný koridor, jenž spojuje budovy – mateřskou školu a budovu Mateřské školy V Zahradě. Tímto koridorem se rozváží strava do 6 výdejen (dvě výdejná místa MŠ Zahrada, čtyři výdejná místa v naší mateřské škole), zároveň slouží zaměstnancům školy.
Školní zahrada „Zahrada v přírodním stylu“, prošla rozsáhlou rekonstrukcí na jaře v roce 2017. Vznikl návrh na inovaci vybavení zahrady. Zahradou přírodního stylu vznikla nová koncepce zahrady a ta navazuje na všechny oblasti školního vzdělávacího programu. Hlavním záměrem proměny zahrady a rozšíření venkovního zázemí pro vzdělávání je přiblížit přírodu dětem do školy. Čas prožitý dětmi v prostředí školní zahrady by měl podněcovat a prohlubovat lásku k přírodě a zvnitřňovat v nich pocit nutnosti v přírodě trávit co nejvíce volna. Naším cílem je vnést do vědomí dětí, že příroda je pro nás důležitá jak pro hru, tak zkoumání, odpočinek i zdraví, a proto je potřeba o ni náležitě pečovat a chránit ji jako klenot.
Škola pracuje v souladu se svým logem „STROM RADOSTI A POZNÁNÍ“
Strom jako symbol naší MŠ jsme zvolily z důvodu zaměření školy na přírodu.
Oči jsou symbolem poznání s důrazem na prožitkové učení.
Symbol úsměv je radost ze hry, práce, pochvaly…
Filozofie MŠ
Škola pracuje v souladu se svým logem „STROM RADOSTI A POZNÁNÍ“
Strom jako symbol naší MŠ jsme zvolily z důvodu zaměření školy na přírodu.
Oči jsou symbolem poznání s důrazem na prožitkové učení.
Symbol úsměv je radost ze hry, práce, pochvaly…
Naše mateřská škola v rámci svého vzdělávacího programu omezuje tradiční školský charakter předškolního vzdělávání a sleduje ideu Komenského dílny lidskosti. Snažíme se, aby škola nebyla místem, kam chodí děti za povinnostmi stejně jako jejich rodiče do práce, ale poskytujeme prostor s atmosférou bezpečné dětské „světnice“, emociálně bohaté a vlídné prostředí které spolu s rodinou klade základy celoživotnosti.
Vnímáme výchovu nejmenší generace jako jednu z nejodpovědnějších lidských činností, která si po staletí vytvářela řád, formulovala pravidla, stanoviska desatera a deklarovala své RVP.
Jsme si vědomy, že převratné změny přinášejí řadu transformačních kroků, které se do značné míry opakují.
Důležité pro nás je, aby byly dítěti přiměřené, nenásilné a smysluplné.
Výchova stejně jako vzdělávání je náročný socializační, kultivační a humanizační proces.
Svět dnešního dítěte je utvářen podle záměrů a představ o budoucnosti, o níž nevíme, jaká bude. Je sofistikovaný, pragmatický.
V zájmu budoucího úspěchu zavazuje dítě k povinnostem, které nemusí být vždy v souladu s jeho zájmy a potřebami, a naopak může omezovat a vytěsňovat tradiční volnost, přirozenost, nezávadnost
a spontánnost, které k předškolnímu období vždy patřily.
Charakteristika školního vzdělávací programu:
Zaměstnanci MŠ
Jitka Černá
Ředitelka školy
Barbora Bartůňková
Zástupkyně ředitelky školy